STATUT FUNDACJI
Postanowienia ogólne
- Fundacja pod nazwą „Help4Herps” (zwana dalej „Fundacją”) ustanowiona zostaje przez Przemysława Łuczak (zwanym dalej Fundatorem”) aktem notarialnym sporządzonym w dniu 18.06.2019 przez Notariusza Martę Wierucką w Kancelarii Notarialnej w Gdańsku przy ul. Sosnowskiego 1C/1A.
- Siedzibą Fundacji jest miasto Gdańsk.
Majątek i dochody Fundacji
- Majątek fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 500,00 zł (słownie: pięćset złotych 00/100) w całości wniesiony przez Fundatora oraz inne mienie nabyte przez Fundację w okresie jej działania.
- Dochody Fundacji mogą pochodzić m.in. z:
- darowizn,
- spadków, zapisów (w tym zwykłych, windykacyjnych),
- dotacji i subwencji,
- dochodów z majątku nieruchomego i ruchomego, praw majątkowych;
- funduszy pochodzących od różnych podmiotów, w tym także funduszy europejskich,
- funduszy przekazanych przez jednostki administracji rządowej i samorządowej,
- odsetek bankowych;
- dochodów ze zbiórek i imprez publicznych;
- innych źródeł.
- Całość dochodów uzyskiwanych przez Fundację jest przeznaczona na realizację celów Fundacji, w tym także na pokrycie kosztów związanych z ich realizacją.
Cel Fundacji
- Fundacja ustanowiona zostaje w celu ochrony i pomocy zwierzętom, polegającej przede wszystkim na:
- udzielaniu ochrony i pomocy zwierzętom,
- zmniejszaniu zagrożeń związanych z hodowlą/posiadaniem zwierząt,
- podejmowaniu innych działań mających na celu ochronę i pomoc zwierzętom.
Formy i zasady działania Fundacji
- Fundacja będzie prowadzić różnego rodzaju działania zgodne z celem Fundacji, w szczególności w następujących formach:
- działalność edukacyjna m.in.:
- organizacja szkoleń/wykładów/prelekcji ogólnodostępnych a także organizacja szkoleń/wykładów/prelekcji kierowanych do określonego kręgu odbiorców np. osób wykonujących zawód bezpośrednio lub pośrednio powiązany z celem Fundacji (np. lekarze weterynarii, technicy weterynarii, nauczyciele, wykładowcy, służby mundurowe),
- działalność publicystyczna m. in.:
- tworzenie/publikowanie/promowanie różnego rodzaju treści informacyjno-edukacyjnych bezpośrednio lub pośrednio związanych z celem Fundacji,
- współpraca z mediami w celu kształcenia/promowania odpowiedniej opieki nad zwierzętami egzotycznymi,
- tworzenie i prowadzenie stron internetowych, fanpage, portali, serwisów i innych form mających na celu rozpowszechnianie działalności Fundacji,
- Działalność charytatywna m.in.:
- udzielanie różnego rodzaju form pomocy dla osób zgłaszających się do Fundacji,
- Wolontariat m.in.:
- tworzenie lub rozpowszechnianie lub promowanie wolontariatu dla osób/podmiotów chętnych do pomocy w realizacji celów Fundacji,
- organizowanie różnego rodzaju form wsparcia umożliwiających zdobycie przez wolontariuszy wiedzy i doświadczenia w zakresie tematyki dotyczącej celów Fundacji.
- Inna działalność m.in.:
- organizacja lub udział lub wsparcie w przeprowadzaniu interwencji (kontroli, odłowów itp.) mających na celu: poprawę bytu zwierząt, ochronę ich zdrowia lub życia lub zmniejszenie niebezpieczeństwa związanego ze zwierzęciem,
- tworzenie sieci informacyjnych lub wyszukiwawczych o zasięgu regionalnym lub ogólnokrajowym lub zagranicznym, ułatwiających pozyskiwanie przez osoby zainteresowane informacji dotyczących ochrony i pomocy zwierzętom.
- Wskazane w niniejszym rozdziale formy działania Fundacji nie stanowią katalogu zamkniętego a ich skonkretyzowanie, zmiana i rozszerzenie o nowe formy działania Fundacji może nastąpić w aktach wewnętrznych Fundacji uchwalanych, przez Zarząd Fundacji.
- Zasady działalności Fundacji mogą zostać ustalone w aktach wewnętrznych Fundacji uchwalanych przez Zarząd Fundacji.
Zakres działalności Fundacji
- Fundacja może prowadzić swoją działalność również za pośrednictwem oddziałów, których ustanowienie oraz sposób organizacja nastąpi w aktach wewnętrznych Fundacji uchwalanych przez Zarząd Fundacji.
- Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej. Dla realizacji swoich celów Fundacja może prowadzić działalność poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
- Czas trwania Fundacji jest nieoznaczony.
Organy Fundacji
- Organem Fundacji jest Zarząd Fundacji (zwany dalej „Zarządem”).
- Zarząd Fundacji składa się z minimum 2 osób, w tym Prezesa Zarządu (zwany dalej „Prezesem”).
- Członków Zarządu powołuje i odwołuje Fundator. Członkowie Zarządu mogą być w każdym czasie odwołani.
- Członkowie Zarządu są powoływani na czas nieoznaczony.
- Członkostwo w Zarządzie ustaje na skutek:
- złożenia pisemnej rezygnacji na ręce Fundatora,
- utraty praw obywatelskich na skutek skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione z winy umyślnej,
- śmierci członka Zarządu.
Kompetencje i działalność Zarządu
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji.
- Prezes reprezentuje Fundację w stosunkach zewnętrznych.
- Do kompetencji Zarządu należy:
- realizacja celów Fundacji
- zatwierdzanie głównych kierunków działań Fundacji,
- kierowanie bieżącą działalnością Fundacji,
- podejmowanie decyzji o zmianie statutu Fundacji,
- sporządzanie budżetu i planów pracy – następnie ich realizowanie,
- zarządzanie mieniem Fundacji,
- opracowywanie planu działalności Fundacji,
- opracowywanie corocznych sprawozdań z działalności Fundacji oraz przedkładanie tych dokumentów Fundatorowi,
- wnioskowanie do Fundatora o likwidację Fundacji,
- uchwalanie aktów wewnętrznych Fundacji,
- podejmowanie innych działań związanych z działalnością Fundacji.
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na 5 miesięcy.
- Prezes kieruje pracami Zarządu.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, przesyłając informację o terminie pozostałym członkom Zarządu za pośrednictwem poczty elektronicznej (wiadomość mailowa).
- Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów (za wyjątkiem pkt VIII Statutu Fundacji), przy czym do ważności uchwał wymagana jest obecność co najmniej 2 członków Zarządu, w tym Prezesa.
- W przypadku równej liczby głosów oddanych za i przeciw decyduje głos Prezesa.
- Każdemu członkowi Zarządu przysługuje jeden głos.
- Zmiana Statutu Fundacji
W sprawie zmiany Statutu Fundacji decyzję podejmuje Fundator a następnie Zarząd podejmuje uchwałę zmieniającą Statut w tym zakresie. Decyzja podjęta przez Fundatora w zakresie zmiany Statutu Fundacji jest dla Zarządu wiążąca.
- Postanowienia końcowe
- Decyzję o likwidacji podejmuje Fundator a w razie jego śmierci lub utraty zdolności do czynności prawnych decyzję o likwidacji podejmuje jego siostra – Zuzanna Łuczak.
- Likwidatorem Fundacji jest Fundator lub Fundator powołuje lub odwołuje likwidatorów a w razie jego śmierci lub utraty zdolności do czynności prawnych likwidatorem jest jego siostra – Zuzanna Łuczak lub Zuzanna Łuczak powołuje lub odwołuje likwidatorów.
- Sposób przeprowadzenia likwidacji Fundacji ustalają odpowiednio osoby wskazane w pkt 1) powyżej.
- Ewentualne środki majątkowe Fundacji pozostałe po jej likwidacji zostaną przeznaczone na cele Fundacji.